ناآگاهی مردم از ابتلاء به پوکی استخوان

پنجشنبه 2 آبان 1398 02:02 ب.ظ

دبیر علمی سمپوزیوم تازه‌های استئوپروز گفت: بخش قابل توجهی از افرادی که پوکی استخوان دارند از بیماری خود مطلع نیستند. افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند باید به موقع برای تشخیص مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین استوار در افتتاحیه سمپوزیوم تازه‌های استئوپروز که امروز پنج‌شنبه(۲ آبان) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیج ملی آگاهی‌رسانی درباره پوکی استخوان را با شعار «پیشگیری از پوکی استخوان با تشخیص به موقع» در کشور در حال اجرا داریم و از افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند به ویژه خانم‌هایی که در سنین یائسگی هستند می‌خواهیم که برای تعیین وضعیت استخوان خود به پزشک مراجعه کنند. این طرح در طول این هفته در حال اجرا است و هفته‌ی آینده نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این کمپین دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی با ما همکار هستند. این کمپین با همکاری مرکز تحقیقات استئوپروز، مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، دفتر پیشگیری و کنترل بیماری‌های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت، دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت، دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس، انجمن استئوپروز ایران و شبکه تحقیقات استئوپروز شکل گرفته است.

دبیر علمی سمپوزیوم تازه‌های استئوپروز با اشاره به تدوین دوباره گایدلاین کشوری استئوپروز گفت: در راستای تدوین دوباره‌ی این‌گایدلاین سه پنل در این سمپوزیم خواهیم داشت که پنل اول؛ پیشگیری و ارزیابی خطر، پنل دوم؛ تشخیص و درمان و پنل سوم پیگیری و توانبخشی نام دارد.


با انجام ۱۲ تمرین تقویتی می‌توانید از آسیب زانوی خود پیشگیری کرده و یا با صلاحدید متخصص در راستای درمان زانو درد خود اقدام کنید.

به گزارش ایسنا، زانو بزرگترین مفصل است و آسیب‌های آن در زندگی روزانه اعم از (بالا و پایین رفتن از پله، دو زانو و چهار زانو نشستن)، کار (چمباتمه زدن در حین کشاورزی، تعمیر کاری خودرو) و ورزش (افتادن روی زانوی خم و پیچ خوردن) بسیار شایع است.

در ادامه ۱۲ تمرین ساده که در شرایط مختلف قابل انجام است را شرح داده‌ایم که البته پیشنهاد می‌شود در صورت بروز هرگونه علامتی ناشی از عملکرد نامناسب این مفصل مانند عدم توانایی تحمل وزن روی اندام، درد، ‌ تورم، محدودیت حرکتی و...نخست با متخصصان این حوزه مشورت کرده و در کنار اقدام درمانی مناسب، ‌از اثرات سودمند این تمرینات برای بهبودی سریع‌تر بهره ببرید.

در خصوص تمرینات تقویتی زانو نیز باید خاطرنشان کرد که این تمرینات را سه بار در روز و هربار با ۱۰ تکرار انجام دهید و هر تکرار را ۱۰ ثانیه نگه‌دارید و در صورت امکان تمرینات را برای هر دو زانو مدنظر قرار دهید.

برای مشاهده ۱۲ تمرین برای پیشگیری و درمان زانو درد اینجا کلیک کنید.


مدیر سایت

اخبار جالب ، عجیب ، روز ، فناوری ، کامپیوتر


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic